Lombok i love you - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Willemijn Tanis - WaarBenJij.nu Lombok i love you - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Willemijn Tanis - WaarBenJij.nu

Lombok i love you

Door: Willemijn Tanis

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

12 Augustus 2014 | Indonesië, Senggigi

Lieve allemaal,

wat een leuke berichtjes allemaal op Facebook en op deze site, dat vind ik echt erg leuk om te lezen :-) Superlief allemaal!

Helaas is het internet niet optimaal, en heb ik geen laptop bij me, dus foto's uploaden is eigenlijk geen optie.
Van Bali staat er het e.e.a. op mijn Facebook, dus voor de mensen die ik niet op Facebook heb, voeg me even toe en dan kun je daar de foto's bekijken.
Net heb ik geprobeerd om weer wat foto's erop te zetten, maar dat duurt enorm lang, 6 foto's duren een uur, ik leen nu een laptop van een lieve local, maar wil die laptop niet te lang in beslag nemen, dus even geen foto's helaas.

Inmiddels zit ik nu een week op Lombok, en vermaak me hier prima.
Toen de vriendengroep wegging vorige week, had ik wel even een momentje dat ik dacht, oei en nu echt alleen.
Maar dat duurde niet lang, want ik bracht gelijk een bezoekje op Gili Air, bij Frans en Bianca, wat erg gezellig was.
Daarna op Lombok aangekomen, daar ontmoette ik gelijk een vriend van hier die ik vorig jaar heb leren kennen, dus echt alleen was ik nog niet.
En elke dag ontmoet je zoveel mensen, overal vandaan, dus echt alleen ben je nooit.

Afgelopen week heb ik Lombok een beetje rondgereden, wat echt geweldig was. Het is een prachtig eiland, wat nog niet echt door het toerisme ontdekt is, maar wat niet lang zal duren, vrees ik.

In het zuiden heb je prachtige ruige kusten met azuurblauwe wateren, waar je supergoed kunt surfen. De westkust is erg mooi, met mooie stranden en baaien. Heerlijk rondrijden met de scooter door van die haarspeldbochten langs de kust, waarbij je in elke bocht een geweldig uitzicht hebt over de zee en de baaien en elke dag afsluit met een prachtige sunset!

Zaterdag en zondag ben ik de Rinjani vulkaan gaan beklimmen, oei oei oei wat was dat zwaar, echt ik heb nog nooit zoiets zwaars in m'n leven meegemaakt, hahaha. Maar het was de moeite waard, prachtig om 's morgens wakker te worden met de zonsopgang over het kratermeer bovenop de vulkaan.

Nu wel al 2 dagen flinke spierpijn, maar goed we gaan door, want ik ben hier maar 1x.
Dus gisteren gelijk met een scootertje naar de watervallen in het noorden, en jawel daar kon ik ook weer een klim inzetten, dus de spierpijn er aardig uit gelopen, hahaha. Maar ook deze watervallen waren prachtig.

De 2e waterval moest je eigenlijk met een gids doen, maar eigenwijze Willemijn dacht, dat lukt wel alleen, onderweg kwam ik locals tegen en een Nederlands stel, dus we begonnen de tocht zonder gids.
Tja daar stonden we na 50m over een pad lopen, bij een fiks stromende rivier met allemaal grote stenen, waar we eigenlijk geen pad in of rondom zagen, dus ja broek omhoog en de rivier oversteken.
Na 5 minuten verloor ik m'n slipper en gleed ik onderuit in het water, maar goed, we gaan door. En jawel, na een flinke wandeling werden we beloond met prachtige watervallen midden in de jungle, wat weer meer dan de moeite waard was :-)
Foto's volgen hopelijk.....

Gisteravond ben ik met Pieter en zijn vrouw en vrienden uiteten geweest, wat erg gezellig was :-) Ik snap helemaal waarom hij hier op Lombok een huis heeft.

Vandaag m'n laatste dagje op Lombok, een lekker relax dagje, zometeen een 3uur durend massagepakketje voor 14 euro en dan nog lekker naar strand.
Morgen verder met het openbaar vervoer richting Sumbawa en Flores.
Zaterdag vertrek ik met een duikboot voor 5 nachten richting Komodo en Rinca, om rondom deze eilanden te duiken. Schijnt erg mooi te zijn!
Na deze tocht heb ik nog ruim een week om Flores over te reizen.

Tot horens, allemaal!

Dikke kus!!!!

  • 12 Augustus 2014 - 06:59

    Tanja:

    Klinkt allemaal weer super, ben erg benieuwd naar het duiken zoek nog een leuke bestemming voor volgend jaar.. Just have fun

  • 12 Augustus 2014 - 07:38

    Esther Breen:

    Super leuk om te lezen! Veel plezier nog xxx

  • 12 Augustus 2014 - 07:41

    Marloes:

    helemaal top. lekker doorgaan!

  • 12 Augustus 2014 - 08:11

    Diana:

    Wat klinkt dat als een geweldige reis tot nu toe! Geniet!!! X

  • 12 Augustus 2014 - 08:25

    Henk Maan:

    Hoi Willemijn, een prachtig verslag ik heb het met belangstelling gelezen, ik zie het vervolg wel.
    Fijne vakantie verder.

    Fia en Henk

  • 12 Augustus 2014 - 08:32

    Koos Kool:

    Hoi Willemijn,
    Leuk verslag! Stil zitten heb je nog niet gedaan als ik het allemaal zo lees. Alleen: ga niet te veel zonder gidsen op pad. Gelukkig kom je af en toe een verdwaalde Nederlander tegen waarmee je op stap kunt.
    Éen ding is zeker: je geniet met volle teugen.
    Ga zo door!
    Groetjes en een dikke kus van Koos.

  • 12 Augustus 2014 - 08:54

    Anne:

    He Willemijn,

    Klinkt echt super! Geniet er van!

    Groetjes,
    Anne

  • 12 Augustus 2014 - 09:05

    Marlet:

    Geweldig Wil!! Geniet maar lekker hoor!! En luister naar de wijze woorden van ome Koos, niet teveel zonder gids op pad. XxMarlet

  • 12 Augustus 2014 - 09:10

    Andrea:

    Heej lieve Willemijn,
    Wat klinkt het allemaal geweldig! Helemaal jouw ding!
    En wat leuk dat je met Pieter bent tegengekomen!
    Heel veel plezier verder en lekker genieten.
    Dikke kus

  • 12 Augustus 2014 - 09:22

    Corinne:

    Fijn dat het goed met je gaat! Nog heel veel plezier!

  • 12 Augustus 2014 - 10:12

    Iris:

    Hee willemijn
    Wat fijn om te horen dat je het zo naar je zin heb.
    Geniet ervan en pas goed op jezelf
    Xx iris

  • 12 Augustus 2014 - 11:36

    Els:

    hoi willemijntje,
    fijn te lezen dat je je zo amuseert!!ga zo door, hier praat je over 50 jaar nog over!!(wij ook haha!!)
    geniet-ze-meis, dikke knuf, els

  • 12 Augustus 2014 - 16:03

    Corrrie Blokland:

    Hoi Mijn, heel leuk om je zo een beetje te kunnen volgen en fijn om te horen dat je het heel erg naar je zin hebt. Heel veel plezier nog en uutkieken, dikke kus Jol

  • 17 Augustus 2014 - 17:49

    Miranda:

    Hoi Willemijn,

    Net je verslagen gelezen, leuk om te lezen wat je gedaan hebt en wat je nog gaat doen. Veel plezier!

    Groetjes van fam. Troost

  • 20 Augustus 2014 - 14:40

    Fleur Kooijman:

    Hoi Willemijn,

    Met belangstelling en bewondering (en een beetje jaloezie) je verhalen gelezen, wauw superleuk joh!
    Ik zie het helemaal voor me hoe jij je daar vermaakt.
    Geniet er maar lekker van en pas een beetje op jezelf he?
    liefs, Fleur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Senggigi

Rondreisje

Indonesië
Fiji
Nieuw-Zeeland
Australië

Recente Reisverslagen:

28 December 2014

Cause i had the time of my life!

27 December 2014

Laatste weekje

19 December 2014

Het houdt niet op, al het moois!

30 November 2014

Time flies!!

09 November 2014

Ozzzz is nice!!!
Willemijn

Actief sinds 21 Mei 2014
Verslag gelezen: 805
Totaal aantal bezoekers 27859

Voorgaande reizen:

11 Juli 2017 - 30 December 2017

Half jaartje weg

20 Juli 2014 - 30 December 2014

Rondreisje

Landen bezocht: