Bula!! It's Fiji-time! - Reisverslag uit Fiji Islands, Fiji van Willemijn Tanis - WaarBenJij.nu Bula!! It's Fiji-time! - Reisverslag uit Fiji Islands, Fiji van Willemijn Tanis - WaarBenJij.nu

Bula!! It's Fiji-time!

Door: Willemijn

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

12 September 2014 | Fiji, Fiji Islands

Ruim 2 weken geleden vertrok ik van Flores, via Bali en Australie naar Fiji. Best verdrietig was ik om het prachtige en vriendelijke Indonesie te verlaten. Zoveel mooie dingen gezien en geweldige lieve en leuke mensen ontmoet, maar ja aan alles komt een eind...

Wat ik van Fiji kon verwachten, wist ik totaal niet. Dat het de goedkoopste bestemming in de Pacific was, weerhield me er in eerste instantie van om er naar toe te gaan, want ja dat betekent veel toeristen. Maar helaas liet mijn budget andere bestemmingen in de Pacific niet toe, en wat me wel interessant leek was het haaienduiken. Fiji is 1 van de weinige plekken op aarde waar je zonder kooi met een aantal van de grootste haaiensoorten kunt duiken. Dus hup, ticket naar Fiji geboekt.

In het vliegtuig er naar toe, zat de sfeer er al lekker in. Stewardessen die op de blote voetjes door het gangpad liepen met bloemenkransen om en heerlijke vrolijke muziek door het vliegtuig. Op het vliegveld werd je warm ontvangen met een live-bandje en iedereen groet elkaar met Bula, maar dan ook echt iedereen, en als je dit niet doet, is het soort van onbeschoft. Dus de hele dag hoor en zeg je Bula, wat best leuk en lekker klinkt.

De eerste 3 nachten heb ik in Bamboo hostel geslapen in Nadi aan het strand, waar heel veel backpackers hun Fiji reis eindigen of starten, supergezellig. Vooral het personeel, allemaal jongelui uit Fiji, maken er elke avond een feest van. In de bar klinkt tot in de late uurtjes muziek, vuurshows op het strand, zelf spelen ze op de gitaar en drinken de lokale drank kava met z'n allen op de grond in een cirkel, wat erg gezellig is elke keer weer. Het strand hier geeft je niet echt het Fiji gevoel, want echt wit is het niet en het water is meer bruin dan blauw, maar goed, voor even op gang te komen, is het hier prima vertoeven. De skydive kon alleen vanuit Nadi gedaan worden, dus die heb ik ook gelijk de 2e dag gedaan. Dit was zo fantastisch gaaf. Op 4km uit een klein vliegtuigje springen is het lekkerste gevoel wat ik ooit heb gevoeld. Ik heb 2 dagen met een smile op mijn gezicht gelopen na de sprong. En dan het prachtige uitzicht wat je hebt op alle kleine witte met palmbedekte eilandjes die zich omzomen met azuurblauwe zee, echt zo mooi. Ben heel blij dat ik het hier gedaan heb, ipv Nieuw-Zeeland of Australie. Helaas laat mijn budget het niet toe, om nog een keer te gaan, haha.

Na 3 nachten Nadi, ben ik met het openbaar vervoer naar Pacific Harbour gereisd. De toegangspoort om met de haaien te duiken. Ik verbleef in Uprising Beach Resort, een mooi luxe resort aan het strand. Alleen als backpacker verbleef ik natuurlijk in de slaapzaal met nog 15 anderen. Alleen bij de inchecek werd me gemeld dat ik een gratis upgrade kreeg, omdat het nationale rugby team van Fiji in de slaapzaal slaapt de hele week. Dus maakten ze van een prachtige villa op het strand een slaapzaal voor 6 personen, maar ik was de enige, dus ik had m'n eigen prive-villa :-) heerlijk! En een mooi uitzicht op de lichamen van de rugby-mannen, niet verkeerd... Het was verder erg rustig in het resort, een paar honeymooners na en ik, dus best leuk.
Nou duiken met de haaien, tja wat zal ik ervan zeggen, echt dit zijn de vetste duiken die ik ooit gemaakt heb. De haaien worden 2 of 3x per week gevoerd op een vast tijdstip en hierbij mogen dan een beperkt aantal duikers vanaf een 'veilige' afstand meegenieten. Het was echt zo bizar...., er zwommen zo'n 20 bullsharks, 15 nurse sharks, 7 lemon sharks, tientallen white en blacktip sharks en grey reef sharks, echt zo indrukwekkend. 1 van de bullsharks van zo'n 2 m lang en een bek van 50cm breed zwom echt 20cm over m'n hoofd heen, zo gaaf. Bij de 2e duik waren de haaien wat wilder, er zwommen ook meerdere bullsharks tegen de camera's van de duikers aan, wat het wel een beetje beangstigend maakte, want de instructeurs moesten hun stokken gebruiken om ze weg te duwen. Laatste nieuws is ook, dat vorige week een arm van 1 van de instructeurs is afgebeten, oeps!
De duikgids die ik bij deze duiken had, was een superaardige jongen en stelde voor om me 's middags wat van de omgeving te laten zien. Uiteindelijk ben ik 2 nachten bij zijn familie thuis beland, supergave ervaring om zo met die mensen mee te leven. Ik ben met zijn neefje meegeweest naar school en het binnenland in gegaan, waar je prachtige jungles hebt met watervallen.

Hierna ben ik 9 dagen gaan eilandhoppen. Elke keer verbleef ik 2 nachten op een eiland, en die eilandjes waren elke keer weer een verrassing. Duiken, snorkelen, bungalows op het strand, hangmatten, de lekkerste kokosnoten, luieren, zwemmen in het helderste water ooit, palmbomen, lieve en leuke mensen. Goed vertoeven dus, echt fantastisch!
Dit waren echt 2 super relaxte weken, heb weinig gedaan en heerlijk genoten van al het moois. Elke dag kneep ik wel een keer in m'n arm of het echt waar is. Want ik besef me echt heel goed wat een bofkont ik ben en wat een geluk ik heb, om dit te mogen/kunnen doen.

Vandaag ben ik in Nieuw-Zeeland gearriveerd, een nieuw avontuur gaat beginnen..... Tot horens.

Dikkke kus Willemijn

  • 12 September 2014 - 10:35

    Patricia Keijzer:

    Wat een fantastisch verslag weer willemijn ! Heb genoten van je fuji avontuur, wel met lichte heimwee! Nu nieuw Zeeland, fantastisch, kon ik maar met je mee! Inmiddls is het voor mij zo een 10 jaar geleden dat ik eer geweest ben en die 5 weken waren tekort! Geniet er van en neem alles goed in je op, je komt er waarschijnlijk maar 1 keer! Groeten uit Stellendam! Nb. Ook Kimberly vind de verhalen erg interessant en slaat onze fotoboeken er op naar waar juf Willemijn nu is!

  • 12 September 2014 - 10:45

    Corrie Blokland:

    Hoi Mijn, he he gelukkig, eindelijk weer een berichtje van m'n stoere nichtje. Je durft wel hoor.
    Ik begreep dat je eigenlijk helemaal niet meer weg wilde daar. Niet treuren over wat voorbij is,
    maar glimlachen om wat je hebt meegemaakt en gezien en uitkijken naar wat er nog komt.
    Maar nu je een beetje meer in de bewoonde wereld komt verwachten we wel wat vaker een verhaaltje
    van je. Super leuk dat we weer een beetje op de hoogte zijn, geniet ervan. Dikke kos Jol

  • 12 September 2014 - 10:51

    Petra 't Hoen:

    Heerlijk weer om te lezen Willemijn: wat een avonturen, verhalen en ervaringen...
    Weet dat iedereen hier op afstand meegeniet (en soms huivert).
    Het is ook zo fijn dat je er zo leuk over kunt schrijven zodat we allemaal een beetje met je meereizen.
    Hop maar lekker door en Bula !

  • 12 September 2014 - 12:56

    Nel Blokland:

    Hoi Willem, fijn weer om een stukje te lezen...en wat meer te horen dan via de app! Oeps......zegt ze arm afgebeten bij een duikinstructeur!!!! Maar goed dat ik niet alles van te voren weet. En zoals Jol al zei ...mooie herinneringen van wat geweest is bewaren en op naar het volgende avontuur waar je vast weer leuke lieve mensen tegenkomt en straks voor het zelfde dilemma staat als je naar Australie vertrekt. Dat blijft zo en als je het echt niet meer aankunt al dat afscheid nemen iedere keer kom je toch gewoon naar huis! Nee hoor lekker genieten nog en doe alles wat je van plan was te doen dan kun je nergens spijt van krijgen. kus xxx

  • 12 September 2014 - 14:05

    Diana:

    Met gepaste jaloezie lees ik je fantastische verhaal. Wat geweldig allemaal om te lezen dat je er zo van geniet. Have fun!! X

  • 12 September 2014 - 15:36

    Krijnie:

    Wat een avontuur willemijn heerlijk om te lezen dat je zo geniet van al het moois nu op naar de verhalen over Nieuw Zeeland gr en kus van ons xx

  • 12 September 2014 - 16:22

    Lizzy:

    Tanis, geweldig om je verhaal te lezen. Wat maak je een hoop dingen mee zeg, geweldig. Heel veel plezier en blijven genieten. Xx

  • 12 September 2014 - 16:36

    Essie:

    Geweldig om te lezen en heerlijk dat je zo geniet!!
    Volhouden ;-)
    xes

  • 12 September 2014 - 16:50

    Sandra Bruggeman:

    Hoi Willemijn,
    wat een geweldige verhalen. Ook af en toe wel erg spannend. Je geniet er duidelijk van!!
    Leuk om te lezen!

  • 12 September 2014 - 20:20

    Joke De Visser:

    Hai Wil,
    Leuk om over je grootse avontuur te lezen. Ben benieuwd naar de foto's!
    Zet m op, puur genieten!

  • 12 September 2014 - 20:59

    Koos Kool:

    Wat een fantastisch verhaal heb je weer opgeschreven. Goed dat je ervaart dat niet alles financieel haalbaar is. Er moet tenslotte nog iets te wensen over blijven.
    Beppie en ik zijn zojuist teruggekeerd van een 12-daagse vakantie op Kreta. Niet te vergelijken met jouw avontuurlijke onderneming. Wij zoeken houvast en zekerheid.
    Geniet ervan Willemijn. Met belangstelling zien we het verslag van je Nieuw-Zeelandse avonturen tegemoet.
    Mede namens Beppie,
    Groetjes Koos.



  • 14 September 2014 - 14:58

    Petra Van Damme:

    Echt geweldig Willemijn, wat een avontuur! Fleur en ik kijken er iedere keer naar uit als je weer iets hebt gepost. Geniet lekker verder, en blijf vooral af en toe je avonturen delen. Wij genieten zo een beetje mee......

  • 14 September 2014 - 17:47

    Rose-Marie Bodbijl:

    Hoi Willemijn,
    eindelijk een berichtje van mij!!! Wat een avonturen Willemijn! Ik geniet helemaal met je mee! En wat een lef heb jij zeg! Super om te lezen dat je zo geniet! Ik blijf je volgen hoor. Lieve groetjes!!!

  • 14 September 2014 - 19:02

    Lourens Stuijt:

    Wat een verhaal vol met onvergetelijke ervaringen, indrukwekkend allemaal! Zo te lezen gaat "de toerist" uithangen je goed af. Heel veel plezier en we zijn benieuwd naar je volgende verslag.
    Groetjes van Ria & Lourens

  • 16 September 2014 - 08:49

    Anneke Luiten:

    Wauw,Willemijn! Wat een heerlijkheid! Ik ben blij dat je zo enorm geniet! Je schrijft zo levendig dat ik het gevoel heb er een beetje bij te zijn! Ik word erg nieuwsgierig naar de verhalen uit Nieuw Zeeland!
    dikke kus, Anneke

  • 30 September 2014 - 15:27

    Els:

    lees nu pas (30/9) dit verslag, ik zat 2 weken in italie voor mijn cursus, daarna 1 week bijkomen in o'rijk, alles zonder wifi. de verhalen worden wel steeds bloedstollender zeg!!dan zijn mijn "avonturen" maar saai haha!!kijk uit naar de volgende berichten! ciao bella!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Fiji, Fiji Islands

Rondreisje

Indonesië
Fiji
Nieuw-Zeeland
Australië

Recente Reisverslagen:

28 December 2014

Cause i had the time of my life!

27 December 2014

Laatste weekje

19 December 2014

Het houdt niet op, al het moois!

30 November 2014

Time flies!!

09 November 2014

Ozzzz is nice!!!
Willemijn

Actief sinds 21 Mei 2014
Verslag gelezen: 788
Totaal aantal bezoekers 27862

Voorgaande reizen:

11 Juli 2017 - 30 December 2017

Half jaartje weg

20 Juli 2014 - 30 December 2014

Rondreisje

Landen bezocht: