Het houdt niet op, al het moois! - Reisverslag uit Launceston, Australië van Willemijn Tanis - WaarBenJij.nu Het houdt niet op, al het moois! - Reisverslag uit Launceston, Australië van Willemijn Tanis - WaarBenJij.nu

Het houdt niet op, al het moois!

Door: Willemijn Tanis

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

19 December 2014 | Australië, Launceston

Oh oh, ik voel me gewoon schuldig over hoeveel mooie dingen ik al gezien heb en meegemaakt heb. Elke dag is er wel zo'n momentje dat je in je arm moet knijpen, of het wel echt waar is waar je bent en wat je ziet. Dat is al vanaf dag 1 zo, en het houdt maar niet op!! Echt, wat een geluk heb ik toch, dat ik dit allemaal mee mag maken. Bizar!!

Op de dag dat Sas vanaf Sydney naar huis vertrok, ben ik voor 10 dagen terug naar Fiji gegaan.
Ik had daar in september leuke contacten opgedaan met locals en toeristen die daar voor langere tijd werkten; waaronder ook 1 leuke jongen waar ik nog steeds veel contact mee had.
En aangezien ik genoeg tijd had om van Sydney naar Adelaide te reizen, dacht ik waarom niet terug gaan naar paradijs als het kan, nu ben ik toch vlakbij. Leuk goedkoop retourvluchtje gevonden, dus gaan met die banaan!

Je kan altijd beter spijt hebben van de dingen die je gedaan hebt, dan van de dingen die je niet gedaan hebt. Dat is veel zuurder :-)

Ook gelijk een vluchtje van Sydney naar Melbourne geboekt op de dag dat ik weer terug kwam van Fiji in Sydney. Want van veel backpackers hoorde ik dat het stuk tussen Sydney en Melbourne niet heel erg bijzonder is om te zien, dus dat gaf me eigenlijk nog meer tijd.....
Dus.......ook nog maar een weekje Tasmanië gedaan. Ook hier gold: ik ben vlakbij, why not??

Op Fiji heb ik 10 dagen heerlijk gechilld, ik had niet het geld om uitgebreid weer nieuwe eilanden te ontdekken, dus ben op het vaste eiland gebleven. Hier heb ik me onder de locals begeven en dit was weer erg geweldig om mee te maken. Weer bij een familie gebleven, wat een topervaring was weer. Zo lief die mensen. Verder echt alleen maar gechilld, boekjes gelezen en veel geslapen. Helaas was t elke dag bewolkt, dus m'n kleurtje niet kunnen bijhouden. Maar de temperatuur was flink hoog, dus dit kwam eigenlijk wel goed uit, want het was anders gewoon te heet geweest om te zonnen.

Toen ik in Sydney van Fiji terugkwam ben ik dus gelijk doorgevlogen naar Melbourne. 2 nachten ben ik hier gebleven, een geweldige stad met een hoog relax gehalte, heel anders dan Sydney. Hier zaten ook weer veel mensen die ik al eerder ontmoet had, dus daar een beetje mee rond gelopen in de stad. Erg gezellig.

Na die 2 nachten Melbourne ben ik naar Tasmanië gevlogen.
Tasmanië zat al een tijdje in m'n hoofd, het trok m'n interesse vanaf dag 1 dat ik in Australië kwam.
De mensen die er geweest waren, waren erg enthousiast en ik droeg de afgelopen weken een brochure bij me met tourtjes er naar toe. Maar deze tourtjes waren erg prijzig, dus ik had het al een soort van opgegeven.

Wel had ik 2 Nederlanders ontmoet die samen met me wilde reizen op Tasmanië, wat het een stuk goedkoper maakt dan die tourtjes. Alleen konden die mensen precies in de periode dat ik met Sas was of dat ik op Fiji was, dus dat ging hem niet worden.

In Nieuw-Zeeland had ik een leuke jongen uit Friesland ontmoet waar ik nog steeds contact mee had. Hij werkte op Tasmanië en deed vlak voor ik naar Fiji ging een bericht of ik met hem over Tasmanië wilde reizen. Daar had ik wel oren naar, dus zo gezegd zo gedaan. Op Fiji ticket geboekt en hij vakantie gevraagd.

En jawel samen met hem heb ik zo'n 2500km afgelegd op het prachtige Tasmanië in de afgelopen 8 dagen. Autootje gehuurd en heerlijk gereden. Wat een geweldig mooi eiland is dat zeg! En zooooo weinig toeristen, zelfs nu in de zomervakantie van de locals. Echt fantastisch. Soms reden we 300km op een dag en dan waren we 5 auto's tegengekomen. Bij alle wandelingen en watervallen waren we zowat de enige. Uniek!! Het eiland heeft heel veel weg van Nieuw-Zeeland, maar ook zeker van Australië. Helaas hebben we heel veel dood wild langs de weg gespot, meer dan in het wild. Ook de Tasmaanse duivel kunnen we niet afvinken van ons lijstje. Maar de natuur waar je doorheen rijdt, maakt het helemaal goed! Veelzijdige vegetatie en prachtige uitzichten elke dag. De stranden aan de oostkust met poederwit zand en azuurblauwe zee. De bergen en meren in het binnenland. De prachtige kleinere eilanden rondom het eiland zelf. Echt geweldig. We hebben zo'n 50 km gewandeld in deze week, wat geweldig mooi was, naar alle lookouts en watervallen. En zeker omdat je 9 van de 10x de enige was.

En het was erg gezellig met Wiebe, de Fries. Je zit toch 8 dagen met elkaar opgescheept dag in dag uit, maar dit ging prima. De 20-jarige Fries heeft het goed volgehouden met de 10 jaar oudere juf.
Wiebe, nogmaals bedankt jongen!!

Ik ben nu net terug in Melbourne, waar ik Wiebe straks weer tref in het hostel. Hij heeft hier vanaf maandag een nieuwe baan. In Melbourne blijf ik de komende 4 dagen. In deze dagen spreek ik nog wat af met bekenden. En vanaf dinsdag reis ik richting m'n eindbestemming: Adelaide.

Een heel raar gevoel dat het einde nadert. Diep van binnen zou ik eigenlijk niet meer terug naar NL willen, maar ik mis natuurlijk al m'n familie, vrienden en collega's enorm. Dus ik kijk er erg naar uit om iedereen straks weer in de armen te sluiten. En in het bijzonder Esther en Erol die een prachtige zoon Yoes hebben gekregen eergisteren. Tja dan laat je wel even een traantje en wil je het liefst het eerste vliegtuig naar NL pakken om bij hen te zijn.
En ook ben ik helemaal opgeladen om weer met frisse energie te gaan werken.

Na de komende 11 dagen zal ik m'n laatste verslag plaatsen van m'n laatste belevenissen, want er staan nog genoeg gave dingen op de planning :-)

Lieve allemaal, ik wens jullie fantastische kerstdagen toe!

Tot snel!!

Dikke kus Willemijn

  • 19 December 2014 - 10:39

    Miranda:

    Leuk Willemijn om je verslag te lezen! Veel plezier de komende week!
    Groetjes van Peter , , Miranda en Martine Troost

  • 19 December 2014 - 10:41

    Maris Breen:

    Wat geweldig allemaal. Al die avonturen!! Jay was vooral jaloers toen je in Tasmanië was. Geweldig al die diertjes.. Hij vroeg gelijk of je de Tasmaanse duivel al had gezien..

    Voorlopig kom je maar eerst naar huis, maar ik begrijp je gedachten wel dat je daar wilt blijven. We missen je hier.. Eerst ff kroelen met Yoes en plannen bedenken en de school weer ff verwelkomen met al je verhalen...

    Ik zie je zeker nog een keer voor een langere tijd weg gaan..

    Dikke knuffel vanuit een regenachtig Stellendam..

  • 19 December 2014 - 10:51

    Corrrie Blokland:

    Hoi Mijn , nog even genieten voordat je weer naar ons eilandje hier terug komt.
    Een gezellige kerst en tot gauw. Dikke kos Jol

  • 19 December 2014 - 10:59

    Sandra:

    Hi lieve Willemijn,

    Wat een geweldig verhaal weer! Fijn dat je helemaal opgeladen bent om te gaan werken, op Buten de Poorte ligt het stapeltje voor de overdracht al voor je klaar... :-) Geniet er nog even van en fijne feestdagen! XXXX

  • 19 December 2014 - 11:46

    Lena Moerkerk:

    Super weer je verhaal , wat een belevenissen , jij zal echt moeten wennen als je weer hier bent , maar voor jou hele fijne dagen en hopen je weer snel te zien gr lena ××××

  • 19 December 2014 - 11:52

    Koos:

    Hoi Willemijn,
    Het klinkt allemaal weer erg "smakelijk". Geniet er nog heerlijk, want in het druilerige Nederland zal je je weer flink aan moeten aanpassen. Dat lukt jou vast en zeker! Fijne slotdagen toegewenst!
    Groetjes Koos.

  • 19 December 2014 - 12:04

    Els:

    hoi meis, wat een avonturen weer!! duidelijk een geval van "never a dull moment"!!!
    maar stellendam en omstreken zitten er al klaar voor!!
    jij ook fijne dagen gewenst, kerstknuffel, liefs, els

  • 19 December 2014 - 12:06

    Krijnie Breederveld:

    Hoi Willemijn
    Wat een mooie foto's weer en prachtige verhalen geniet er nog even van en ook fijne dagen straks.

    groetjes henk en krijniexx

  • 19 December 2014 - 12:11

    Joy:

    wat waanzinnig willemijn je verhalen, prachtig hoe je ons mee neemt naar al die plekken!
    En wat een poepertie haha echt iets voor Inge ;)
    Meid geniet er nog lekker van, voor je het weet is het al weer voorbij helaas :(

    Liefs xxx

  • 19 December 2014 - 12:11

    Lizzy:

    Willem,

    Wat gaaf om weer een verslag te lezen van je..
    Geniet er nog even van en voor je het weet sta je weer te swingen op het eindfeest van de CL.
    Tot dan, kijk er naar uit om je weer te zien....

    Liefs Lizzy en een dikke kus van Ralf

  • 19 December 2014 - 14:09

    Maja:

    Willemijn,wat gaaf allemaal .super..!!! Fijne feest dagen

  • 19 December 2014 - 14:45

    Kenny Deloof:

    Heel tof! Ik stel me die landschappen voor van de tazmanian devil vroeger maar dan in't echt. Zou me zeker ook aanspreken!

    Vandaag afgesproken met 'ma & pa' in Brugge. We gaan er 1 op drinken.

    Vele groetjes en tot ziens!

    Kenny

  • 20 December 2014 - 19:59

    Marisca Visser:

    Hoi Willemijn,

    Wat leuk om steeds je verhalen te lezen. Het zal wel raar zijn om deze mooie reis straks af te sluiten.
    Eén ding is zeker: Deze ervaring nemen ze nooit meer van je af!
    Geweldig om dit mee te maken!

    Mirthe zei vanmiddag: Juf Susan vertelde dat we na de vakantie Juf Willemijn krijgen.
    Tja, het zal weer afzien zijn om in het gewone ritme te komen en je normale leven weer op te pakken.
    Maar goed, geniet nu nog maar even van de laatste dagen van je fantastische reis!

    Groetjes Marisca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Launceston

Rondreisje

Indonesië
Fiji
Nieuw-Zeeland
Australië

Recente Reisverslagen:

28 December 2014

Cause i had the time of my life!

27 December 2014

Laatste weekje

19 December 2014

Het houdt niet op, al het moois!

30 November 2014

Time flies!!

09 November 2014

Ozzzz is nice!!!
Willemijn

Actief sinds 21 Mei 2014
Verslag gelezen: 478
Totaal aantal bezoekers 27852

Voorgaande reizen:

11 Juli 2017 - 30 December 2017

Half jaartje weg

20 Juli 2014 - 30 December 2014

Rondreisje

Landen bezocht: