Laatste weekje - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Willemijn Tanis - WaarBenJij.nu Laatste weekje - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Willemijn Tanis - WaarBenJij.nu

Laatste weekje

Door: Willemijn Tanis

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

27 December 2014 | Australië, Adelaide

Hier nog een verslagje van de dingen die ik in m'n laatste week Australië nog gedaan hebt.

Na Tasmanië belandde ik weer in Melbourne. Een geweldige stad waar veel te beleven is en een heerlijke relaxte sfeer hangt. Eén dag ben ik vanuit Melbourne naar Wilsons Promontory NP gegaan, wat een beetje op Tasmanië lijkt. Prachtig bergachtig gebied langs de kust met tropisch regenwoud en witte zandstranden.
De andere dagen Melbourne rondgelopen en de toeristische attracties gedaan. Alles was in kerstsferen dus dat maakt het ook altijd leuk. Wiebe was deze dagen ook in hetzelfde hostel, dus dat was harstikke gezellig nog even.

Na die 4 nachten Melbourne ben ik aan de Great Ocean road tour begonnen die 3 dagen duurde. Deze tour bracht me van Melbourne naar Adelaide via de Great Ocean road en Grampians NP. Een prachtig gebied weer en jawel nu toch eindelijk het echte Australische gevoel gehad met veel wildlife. Koala's en kangaroes overal, eindelijk!! En jawel 3 gevaarlijke slangen gespot, jippie!! Great Ocean road is een prachtige route langs de klifrotsen langs de kust. We hebben gekampeerd op een boerderij wat ook erg leuk was.

M'n laatste dagen heb ik op Kangaroo Island doorgebracht, een prachtig eiland wat zuidelijk van Adelaide ligt. Hier ook megaveel kangaroes, koala's, wallaby's gezien en heel veel zeeleeuwen en zeehonden. En weer prachtige kusten en stranden.

M'n laatste stop morgen is Kuala Lumpur in Maleisië, hier ben ik nog 1 dag en nacht voor ik naar Nederland vlieg....

Dikke kus

• 27 December 2014 - 16:34

Petra 't Hoen:

Ha Willemijn,
    geniet nog lekker van de laatste dag(en). Hou het gevoel vast. Dat wordt toch echt een beetje afkicken als je hier terug bent.
    Wij zitten in de (natte) sneeuw, donkere dagen en oliebollen.
    Maar ik kijk weer uit naar je komst hier ! Breng het zonnetje en de verhalen maar mee...

• 27 December 2014 - 17:14

Nel Tanis:

Hoi meis.....ja nu zit het er echt op! En wat is het achteraf allemaal snel gegaan,maar dat komt ook doordat alles tot nog toe dan zo goed verlopen is. En natuurlijk ook door jouw enthousiaste verhalen telkens weer zodat wij alles een beetje mee hebben kunnen beleven.....dat was heel fijn. Ik kan niet wachten tot dinsdagmorgen vroeg.....hele goeie terugreis en tot dinsdag! Ik zal je dikke winterjas maar meebrengen naar Schiphol.....brrrrr. xxxx

• 27 December 2014 - 18:17

Inez:

Het Tanis,

Nou zo zie je ook weer al het moois op het einde van je prachtige reis!
    Wij kunnen niet wachten om jou enthousiaste verhalen te horen!
    Alvast goede vlucht!

En winterjas is wel een belangrijk ding in NL.

Kus!

• 27 December 2014 - 20:22

André, Mirabella, Stijn En Mats:

Hoi Willemijn,

Gisteren aan het kerstontbijt zei stijn, nu is de kerst klaar en komt juf Willemijn weer naar huis. Je bent hier in Nederland dus weer van harte welkom. Goede terug reis.. en we zien je vast snel in de straat.

Groetjes André, Stijn, Mats en Mirabella

• 27 December 2014 - 21:26

Marloes:

Ik zou nog even blijven tot de sneeuwstormen hier over zijn. Haha.. goede terug reis alvast. X loesje

• 28 December 2014 - 12:47

Sandra V.d Steenhoven:

Hoi Willemijn,

Ja dan zit het er bijna op wat een mooie verhalen heb je geschreven. Nu bijna weer terug naar winters Nederland. We wensen je een hele goede terugreis en zien je wel weer verschijnen in de straat met je zongebruinde snoet.
    Groetjes van ons allemaal, Sandra v.d Steenhoven.

• 28 December 2014 - 16:29

Els:

wat zal je hoofd vol zitten met herinneringen, emoties en nieuwe wensen!!
    bedankt voor het delen, willemijntje!!
    en sterkte met het afkicken!! dubbel he? tot gauw, liefs, els